Ultimativni Kontrolni Seznam za Merjenje Uspeha Vaše Naslednje Mobilne Kampanje
Samo dejstvo, da ste določili del proračuna za mobilno oglaševanje ne zagotavlja, da boste dobili kampanjo z visokim izkoristkom. Popoln uspeh mobilnih oglaševanj zahteva skrbno organizirano kampanjo, ki se začne z dobrim medijskim načrtom, premišljeno kreativo, preizkušenimi in preverjenimi oglaševalskimi tehnologijami in seveda s pravilnim pristopom k merjenju učinkovitosti.
Zaradi tega vam predstavljamo ultimativen kontrolni seznam za merjenje uspeha mobilnih oglaševalskih kampanj.
1. Ali ste dosegli cilj mobilne kampanje?
Mobilno oglaševanje lahko poveča vaše poslovanje, če pa niste ugotovili tistega, kar želite doseči, ne morete meriti uspeha. Da bi to čim lažje izvedli, razdeliti svoje cilje v dve glavni kategoriji, kvantitativne in kvalitativne.
- Kvantitativni cilji so tisti, ki se lahko merijo s katerim koli faktorjem mobilnih kampanj in vključuje številke, kot je ciljna konverzija ali angažiranost, pridobitev novih strank ali prispevek k dohodku.
- Po drugi strani pa je treba spremljati tudi kvalitativne cilje. Doseganje teh ciljev ne temelji na merljivih parametrih, ampak na vrednosti, ki jo kampanja prinaša blagovni znamki. Takšni cilji vključujejo povratne informacije strank, zadovoljstvo z izdelkom in storitvijo, povečanje zavesti o blagovni znamki in tako naprej.
2. Merite angažiranost na podlagi kreativnosti mobilnega oglasa
Da bi izvedeli ali se splača kreativnost v mobilnem oglaševanju in da bi pridobili uporabnikovo pozornost, morate vložiti del svojega proračuna v kreativo in razvoj mobilnih oglaševalskih kampanj. Zato opredelite cilje angažiranosti, da bi objektivno spremljali vpliv, ki ga ima kreativa na kampanjo in v kolikšni meri imajo uporabniki interakcijo z mobilnim oglasom.
- Eden od bolj znanih kazalcev je CTR (Click-Through-Rate). Število klikov na polje s klicem na akcijo mobilnega oglasa, deljeno s skupnim številom prikazov lahko nudi vpogled v interes za vašo promocijsko ponudbo.
- Hkrati pa ni nujno, da uporabnik klikne na polje s klicem na akcijo, da bi se izvedla interakcija z mobilnim oglasom. Število interakcij s posamezno kreativno aktivnostjo pa naj je to premikanje prsta po zaslonu, dotik, zagon videa, deljenje na družabnih omrežjih ali podobno, deljen s številom prikazov daje Stopnjo interakcije z oglasom (Interaction CTR). Tako dobljen odstotek kaže, v kolikšni meri je občinstvo, ki je videlo oglas, opravilo interakcijo z vašim promocijskim sporočilom.
3. Poznavanje post-klik konverzije pomaga pri izračunu profitabilnosti mobilnega oglasa
Da bi razumeli vrednost, ki jo vaša mobilna kampanja prinaša vašemu poslovanju, je potrebno izmeriti konverzijo, ki se pojavi potem, ko je uporabnik izvedel interakcijo z oglasom. Stopnja konverzije oglasov (Ad Stopnja konverzije), se izračuna tako, da se število konverzij deli s skupnim številom klikov na oglas. Nekateri od najpogostejših primerov post- klik konverzij so:
- Akcije na ciljni (dedicated) spletni strani, vključno z družabnimi omrežji
- Prejeti klici po kliku na mobilni oglas (Click-to-call klic na akcijo)
- Prevzem mobilne aplikacije
- Konverzije, ki se dogajajo offline, na primer med obiski v fizičnih trgovinah, ko se uporabljata kupon ali popust, ki se oglašujeta v mobilnem oglasu
Konkretna metrika za merjenje post-klik konverzije je Cost-Per-Conversion in to vam bo pomagala določiti stroškovno učinkovitost mobilnega oglasa. Cena konverzij bi morala biti nižja od zneska, ki ste ga prejeli od vsakega konvertiranega obiskovalca.
4. Spremljajte segmente z najboljšimi predstavitvami vaše blagovne znamke, da bi izboljšali ciljanje
Prav tako je pomembno vedeti ali vaše sporočilo prispe do pravega občinstva. Če se vaša mobilna kampanja prikazuje preko premium oglaševalskega omrežja, ki omogoča celotno upravljanje s kampanjo, boste imeli vpogled tudi v segmente z najboljšimi predstavitvami. V poročilu o kampanji boste našli pomembne informacije, ki jih lahko spremljate kot na primer:
- Predstavitve kampanje po različnih proizvajalcih ali vrsti mobilnih naprav
- Kateri mobilni operater je bolj ali manj popularen pri vašem občinstvu
- Predstavitve po geografski lokaciji
- Click-through-Rate po mobilnem operacijskem sistemu
5. Na koncu izračunajte ROI vaše mobilne kampanje
Čeprav je koristno vedeti število prikazov in klikov, ki jih je kampanja ustvarila, je še bolje vedeti, koliko vaši oglasi prispevajo k uspešnemu poslovanju. ROI (Return on Investment) je ena izmed najpomembnejših metrik za mobilne oglaševalce, glede na to, da prikazuje resnični učinek, ki ga ima mobilno oglaševanje na vaše poslovanje, in pomaga oceniti ali denar, ki ste ga vložili daje zdrav dobiček. Računanje mobilnega ROI je odvisno od ciljev kampanje. Za mobilne kampanje, ki imajo merljiv KPI je enostavno izračunati ROI. Samo odštejte vložene stroške od ustvarjenih prihodkov in to kar dobite delite z vloženimi stroški. Po drugi strani je merjenje ROI za brand awareness in podobne kampanje prav tako koristno , vendar je doseganje končnega rezultata bolj zahtevno.
Če uporabljate mobilno oglaševanje za povečanje prodaje, ustvarjanje baze podatkov ali spodbujanje drugih pomembnih aktivnosti kupcev, je pametno meriti predstavitve, ker je njihova končna naloga spodbujanje napredka v bodočih marketinških kampanjah.
Želite tudi sami začeti z mobilno kampanjo? Pomagali vam bomo izmeriti njeno uspešnost!